Marija Montesori un viņas metode

Pedagoģe, zinātniece, viena no pirmajām ārstēm - sievietēm Itālijā, kas izstrādāja savu izglītības metodoloģiju. Pētījumu gaitā viņa atklāja konsekventas, dabiskas attīstības tendences, kas kļuva par pamatu optimāli sagatavotas vides radīšanai, atbalstot bērnu pilna potenciāla realizāciju.

Kas ir Monteosri metode?
Montessori pedagoģijas galvenās sastāvdaļas ir:
  • Vide, kas kalpo bērna īpašajām vajadzībām katrā konkrētā viņa attīstības posmā;
  • Pieaugušais, kurš izprot bērna attīstību un vada viņu ar mērķi palīdzēt bērnam atrast viņa individuālo, dabisko ceļu;
  • Brīvība, kura dod iespēju bērnam pašam iesaistīties savā attīstībā, balstoties uz tikai viņam raksturīgo attīstības tempu.
Bērna personība veidojas viņa dzīves pirmajos sešos gados, tāpēc ir ļoti svarīgi, lai tieši šajā laikā viņam tiktu dota iespēja apgūt lietas un attīstīt īpašības, kuras viņam būs noderīgas un svarīgas turpmākajā dzīvē. Tas, kas bērnam būtu jāapgūst šajā laikā ir ne tikai akadēmiskās zināšanas, bet arī jāattīsta spēja koncentrēties, neatlaidība, griba un patstāvīga domāšana, spriestspēja. Tāpat arī ne mazāk svarīga prasme - pozitīva komunikācija un socializēšanās.

Bērni, kuri ir tikuši attiecīgi atbalstīti šajos pirmajos - personības veidošanās gados, izaug par pieaugušajiem, kuriem ir spēcīga iekšējā motivācija, kuriem patīk mācīties, apgūt jaunas lietas, tādiem, kuri spēj domāt elastīgi un radoši un ir apzināti ne tikai attiecībā uz savām individuālajām vajadzībām, bet cieņpilni izturas pret citiem cilvēkiem, apkārtējo vidi, tādējādi veicinot harmoniju pasaulē.

Kā Montesori metode atšķiras no tradicionālās?

Tradicionālajā izglītības sistēmā pieaugušais ir tas, kurš izlemj, kas bērnam ir jāiemācās, un spēja saglabāt un atcerēties informāciju tiek lietota, kā mēraukla akadēmiskajiem sasniegumiem. Skolotājs ir aktīvs informācijas devējs, kamēr bērni ir pasīvi tās saņēmēji.
Montessori pedagoģijā viss balstās uz bērna paša aktivitāti.

Skolotājam šeit ir cita loma - nodrošināt bērnus ar attiecīgajiem apstākļiem, kuros viņi tiek vadīti, lai paši spētu atrast un paņemt to, kas ir nepieciešams no tā, kas tiek piedāvāts. Bērni tādā veidā kļūst par aktīviem informācijas lietotājiem un ir spējīgi atvērt savu unikālo, individuālo potenciālu. To veicina arī apstāklis, ka viņi katrs mācās un apgūst lietas savā tempā un ritmā, koncentrējoties uz savām individuālajām tā brīža attīstības vajadzībām.
Papildus informācija
Elizabetes iela 19, Rīga, Latvija
+371 25 660 606
info@perlumaja.lv
Marija Montesori un viņas metode

Pedagoģe, zinātniece, viena no pirmajām ārstēm - sievietēm Itālijā, kas izstrādāja savu izglītības metodoloģiju. Pētījumu gaitā viņa atklāja konsekventas, dabiskas attīstības tendences, kas kļuva par pamatu optimāli sagatavotas vides radīšanai, atbalstot bērnu pilna potenciāla realizāciju.

Kas ir Montesori metode?
Montesori galvenās sastāvdaļas:
  • Vide, kas kalpo bērna īpašajām vajadzībām katrā konkrētā viņa attīstības posmā;
  • Pieaugušais, kurš izprot bērna attīstību un vada viņu ar mērķi palīdzēt bērnam atrast viņa individuālo, dabisko ceļu;
  • Brīvība, kura dod iespēju bērnam pašam iesaistīties savā attīstībā, balstoties uz tikai viņam raksturīgo attīstības tempu.
Bērna personība veidojas viņa dzīves pirmajos sešos gados, tāpēc ir ļoti svarīgi, lai tieši šajā laikā viņam tiktu dota iespēja apgūt lietas un attīstīt īpašības, kuras viņam būs noderīgas un svarīgas turpmākajā dzīvē. Tas, kas bērnam būtu jāapgūst šajā laikā ir ne tikai akadēmiskās zināšanas, bet arī jāattīsta spēja koncentrēties, neatlaidība, griba un patstāvīga domāšana, spriestspēja. Tāpat arī ne mazāk svarīga prasme - pozitīva komunikācija un socializēšanās.

Bērni, kuri ir tikuši attiecīgi atbalstīti šajos pirmajos - personības veidošanās gados, izaug par pieaugušajiem, kuriem ir spēcīga iekšējā motivācija, kuriem patīk mācīties, apgūt jaunas lietas, tādiem, kuri spēj domāt elastīgi un radoši un ir apzināti ne tikai attiecībā uz savām individuālajām vajadzībām, bet cieņpilni izturas pret citiem cilvēkiem, apkārtējo vidi, tādējādi veicinot harmoniju pasaulē.
Kā Montesori metode atšķiras no tradicionālās?
Tradicionālajā izglītības sistēmā pieaugušais ir tas, kurš izlemj, kas bērnam ir jāiemācās, un spēja saglabāt un atcerēties informāciju tiek lietota, kā mēraukla akadēmiskajiem sasniegumiem. Skolotājs ir aktīvs informācijas devējs, kamēr bērni ir pasīvi tās saņēmēji.
Montessori pedagoģijā viss balstās uz bērna paša aktivitāti.

Skolotājam šeit ir cita loma - nodrošināt bērnus ar attiecīgajiem apstākļiem, kuros viņi tiek vadīti, lai paši spētu atrast un paņemt to, kas ir nepieciešams no tā, kas tiek piedāvāts. Bērni tādā veidā kļūst par aktīviem informācijas lietotājiem un ir spējīgi atvērt savu unikālo, individuālo potenciālu. To veicina arī apstāklis, ka viņi katrs mācās un apgūst lietas savā tempā un ritmā, koncentrējoties uz savām individuālajām tā brīža attīstības vajadzībām.
Marijas Montesori biogrāfija
Marija Montesori, dzimusi 1870. gada 31.augustā, bija itāliešu ārste un pedagoģe.
Elizabetes iela 19, Rīga, Latvija
+371 25 660 606
info@perlumaja.lv